fbpx

שירות לקוחות: +972545378080

תמיכה טכנית: 077-3459090

מיקור חוץ יתרונות וחסרונות. אאוטסורסינג לעומת גיוס מקצוענים. מדוע מיקור חוץ הופך פופולרי יותר ב-2023

19.02.2023 / מיקור-חוץ OUTSOURCING

הבחירה בין אם לגייס איש מקצוע לבין שירותי מיקור חוץ תלויה בצרכים ובסדרי העדיפויות הספציפיים של העסק. תחום המחשוב, סיסטם ואבטחת מידע, הם התחומים בהם הכי נפוץ ומשתלם להשתמש בשירותי מיקור חוץ. במיוחד עבור בעלי עסקים שאינם אנשי מקצוע ובעלי ידע בתחום המחשוב. פנייה למיקור מעלה את רמת המקצועיות והשירותיות של העסק. מיקור החוץ מאפשר לבעל העסק להעביר את העבודה בתחום זה לבעלי מקצוע ולהיות פנוי לתחומים נוספים הדורשים את תשומת ליבו.

לעומת זאת, גיוס איש מקצוע לצוות אומר שיש עובד זמין שמכיר ויודע את הצרכים הייחודיים של העסק. יודע לספק שירות מותאם ואמין, ישמור על אינטרסים של החברה, ויהיה בעל ידע מעמיק על הפעילות העסקית. בנוסף, גיוס איש מקצוע יכול לספק שליטה רבה על איכות העבודה והתקשורת, מה שיכול להיות חשוב לעסקים מסוימים.

חברת מיקור חוץ מביאה איתה ידע ונסיון עשיר מהתעסקות והתמחות בתחומים רבים ונוספים. מה שיכול להבטיח הצלחה בכל אירוע מחשובי.

בשנים האחרונות, מיקור חוץ של IT הפך לאופציה פופולרית יותר ויותר עבור עסקים המעוניינים להפחית עלויות ולשפר את היעילות. קשה להתעלם מהיתרונות של מיקור חוץ של IT. בפוסט זה, נחקור מדוע מיקור חוץ של IT הוא לרוב הבחירה הטובה ביותר אבל נתחיל עם סטטיסטיקות.

תוכן העניינים
    . . .

חיסכון והתייעלות התהליכים

לפני לדבר על מיקור חוץ יתרונות וחסרונות חשוב להבין שמיקור חוץ בתחום המחשוב, מביא עמו חיסכון בזמן ובכסף. הגישה מאפשרת לבעל העסק לקבל בסופו של תהליך את השירות המקצועי ובאיכות גבוהה. כמו כן, נעלם הצורך לגייס אנשי מקצוע במתכונת קבועה ובמשרה מלאה לזמן הארוך יותר מהנדרש. באמצעות מיקור החוץ ניתן לשלם אך ורק עבור הפרויקט ועל העבודה הרלוונטית בלבד.מיקור חוץ בתחום המחשוב, מביא עמו חיסכון בזמן ובכסף. הגישה מאפשרת לבעל העסק לקבל בסופו של תהליך את השירות המקצועי ובאיכות גבוהה. כמו כן, נעלם הצורך לגייס אנשי מקצוע במתכונת קבועה ובמשרה מלאה לזמן הארוך יותר מהנדרש. באמצעות מיקור החוץ ניתן לשלם אך ורק עבור הפרויקט ועל העבודה הרלוונטית בלבד.

דוחות סקירת שוק מיקור החוץ

על פי דו"ח של Grand View Research  גודל שוק מיקור החוץ העולמי בתחום ההייטק הוערך כ-333.7 מיליארד דולר ארצות הברית נכון לשנת 2020, והוא צפוי לצמוח בשיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 4.5% עד 2028. הדו"ח מציין שהצורך הגובר בפתרונות הייטק חסכוניים, כמו גם באימוץ הגובר של שירותים מבוססי ענן, מניעים את הצמיחה של שוק מיקור החוץ.

דו"ח מיוחד של Statista מבהיר כי סך ההוצאות על שירותי מיקור החוץ בארה"ב גדל מ-85.6 מיליארד דולר בשנת 2018 ל-92.5 מיליארד דולר בשנת 2019. הדו"ח מציין גם כי רוב העסקים בארה"ב משתמשים בשירותי מיקור החוץ של פונקציות הייטק שונות בעוד שפיתוח תוכנה ותחזוקה הם שירותי מיקור החוץ המבוקשים ביותר.

יתר על כן, סקר של Deloitte  מצא כי 78% מהעסקים בארצות הברית פונים למיקור החוץ של לפחות חלק מתפקידי ההייטק שלהם. הדו"ח מציין גם כי מיקור החוץ של פונקציות הייטק מספק לעסקים גישה למיומנויות וטכנולוגיות מיוחדות, כמו גם מאפשר חיסכון בהוצאות, שהן בין הסיבות העיקריות לבחירה במעבר אל מיקור החוץ  בהייטק.

בסך הכול, הנתונים מראים כי מיקור החוץ של תפקידי הייטק הופך לנפוץ יותר ויותר, כאשר עסקים מכירים ביתרונות של חיסכון בהוצאות, קבלת גישה משופרת למומחיות והתייעלות התהליכים שמיקור החוץ יכול לספק.

מהם היתרונות של מיקור חוץ  ומהו הקשר לפרילנס?

גיוסו של פרילנסר יכול להוות אופציה מפתה לעסקים המעוניינים לחסוך כסף. הוצאות סופיות פחות או יותר תהיו זהות, בעוד שחברת מיקור חוץ מבטיחה לספק צוות ייעודי שיעבוד על הפרויקט כל הזמן באופן רציף, במקום להסתמך על אדם בודד שייתכן ויש לו זמינות או מומחיות לא מספיקות

כעת נעבור על היתרונות של מיקור החוץ בפן העסקת העובדים:

חיסכון בהוצאות

אחת הסיבות העיקריות לכך שעסקים בוחרים לעבור למיקור החוץ בעולם ההייטק היא החיסכון בהוצאות. העסקת איש מקצוע בישראל עשויה להיות יקרה,  כולל תשלום המשכורות וההטבות שעולות לרוב על אלו של עובדים במיקור החוץ. על פי דוח של Deloitte , מיקור חוץ של שירותי הייטק יכול לחסוך לעסקים עד 60% מהוצאותיהם  על העבודה.

ניתן להשקיע מחדש בצורה חסכונית יותר בהוצאות בתחומים אחרים של העסק או להשתמש בהשקעה למען שיפור הרווחיות.

גישה למומחיות

מיקור חוץ של שירותי הייטק מספק לעסק את הגישה למאגר רחב של מומחים. חברות מיקור חוץ מעסיקות מומחים במגוון התחומים, החל מניהול רשתות ועד לפיתוח תוכנה, אשר מספקים לעסקים ידע רחב ומעמיק שיהיה קשה להשגה במקרה של הקמת צוות פנימי. בנוסף, מיקור חוץ של שירותי הייטק מאפשר לעסקים לנצל את הטכנולוגיות והשיטות המתקדמות והמבוקשות ביותר, מבלי להשקיע בהדרכה שוטפת של העובדים שלהם.

יעילות משופרת

על ידי מיקור החוץ של שירותי הייטק עסקים יכולים גם לשפר את היעילות התפקודית שלהם. חברות מיקור חוץ נוהגות לייעל תהליכים וזרימות עבודה, וכתוצאה מכך זמני אספקה מתקצרים ורמת הביצועים באיכות גבוהה —עולה. בנוסף לכך, מיקור חוץ של שירותי הייטק מפנה משאבים פנימיים בכדי להתמקד יותר בפונקציות הליבה של העסק, במקום לבזבז זמן ואנרגיה על מתן פתרונות בתחום ההייטק.

גמישות ועקביות

מיקור חוץ של שירותי הייטק מספק לעסקים את הגמישות והעקביות. כאשר הצרכים העסקיים משתנים, חברות מיקור חוץ יכולות להגדיל או להקטין את צריכת השירותים שלהן בקלות, ולספק בכך את המשאבים הדרושים כדי לענות על הביקוש. בנוסף, מיקור חוץ מאפשר לעסקים לעבור במהירות לטכנולוגיות ושירותים חדשים, באופן עקבי ומבלי להשקיע בהקמת תשתית חדשה או בגיוס צוות נוסף.

הפחתת הסיכונים

מיקור חוץ עוזר להפחית את הסיכונים עבור עסקים. חברות מיקור חוץ בעולם ההייטק מזמן קבעו פרוטוקולים ונהלי אבטחה שנועדים להגן מפני איומי סייבר, ולהבטיח שהנתונים והמערכות של העסקים אכן מאובטחים. בנוסף, חברות מיקור חוץ יכולות לרובן לספק התאוששות מאירוע סייבר קשות ולהבטיח את המשכיות העבודה, תוך מזעור ההשפעה של כל השבתה פוטנציאלית.

סיכום

בעוד שלהעסקת איש מקצוע בישראל יש בהחלט את היתרונות משלה, מיקור חוץ מספק לעסקים חיסכון בהוצאות, גישה מרבית למומחיות, התייעלות תפקודית, גמישות ועקביות תכניות הביצועים, והפחתת הסיכונים. עם דינמיקת הפיתוחים הגבוהה בעולם הטכנולוגיה והחשיבות העולה של הייטק בפעילות העסקית, מעבר אל השימוש בשירותי מיקור החוץ מהווה את הבחירה החכמה יותר. על ידי שיתוף הפעולה עם חברת מיקור חוץ אמינה של, עסקים שפועלים בתחום ההייטק יכולים להשיג יתרון תחרותי ולהתמקד במה שהם עושים הכי טוב.

פתרונות משאבי אנוש ומיקור חוץ של YesNet

אנו מתמחים בהספקת מגוון שירותי הייטק לרבות ניהול רשתות, פיתוח תוכנה, אבטחת סייבר ופתרונות ענן. לצוות שלנו יש את הכישורים והניסיון בכדי לספק לעסק שלך את הטכנולוגיות והשיטות המומלצות והמתקדמות  ביותר, שיעזרו לך לחסוך זמן ומשאבים רבים.

אם הנכם מעונים ללמוד עוד על האופן שבו שירותי מיקור החוץ שלנו בתחום ההייטק יכולים להועיל לעסק שלך, אל תהססו לפנות אלינו עוד היום.

תוכן עניינים

    רוצים לקבל את העדכונים מעולם ההייטק ראשונים? תרשמו לניוזלטר שלנו